zen heeft geen zin vandaag...

oftewel : er zijn zo van die dagen dat het niet meezit en alles wat ik onderneem mislukt. de hele ateliervloer zit bvb heeeeelemaal onder het gips, omdat er een onbereidwillige plank zich zo nodig wou losrukken tijdens het ingieten van een nieuwe mal, en voilà daar vloeit dan ook al mijn energie de twijfelende, grijze leegt in. Miljaar ! Op zulke dagen, zo leert de wijsheid van mijn gevierde leeftijd, doe ik er maar beter aan, mezelf wat extra in de watten te leggen en die foute zen-onzin aan me te laten passeren. Zoals daar zijn : een zalige gezichtsbehandeling met dan vooral die weldoende massage en chocolademasker op vrijdagnamiddag. Een luchtig avondfilmke met mooie beelden van Verona (mijn hart ligt in Italië!, zucht) en een gepimpt Romeo-Julia verhaaltje dat mij menig traan doet wegpinken. Zo eens goed snotteren kan toch deugd doen :-) Een zaterdagse avondwandeling door het Broekse bos met de kinderen die helemaal betoverd opgaan in het heksenverhaal (georganiseerd door JNM). Een zondagse ochtend achter potten en pannen samen met dochterlief terwijl de 'mannen' naar de 'Boatshow' in Gent zijn. Het vrouwenonderonsje leverde geweldig stoofvlees met frietjes en zelfgedraaide mayonaise op en van Nells hand : de mooiste en lekkerste cupcakes, want met liefde en een troostende knuffel gemaakt. En dan nu, onderuit in de zetel met de laptop op schoot, mijmerend en turend over de waterspiegel, dromend over alle plannen die nog op stapel staan : mijn eigen makkelijke moestuin (www.makkelijkemoestuin.nl), een nieuw fototoestel (een Canon EOS 450D lijkt me wel wat), mijn deelname aan het WAK in Mechelen eind april ...(http://www.cultuurcentrummechelen.be/podium/2010-2011/week-van-de-amateurkunsten-2011) waarvoor ik dringend in actie moet schieten om alles tijdig klaar te krijgen...ik zal mijn atelier dan toch nog maar even opzoeken...dat ondertussen door manlief onder handen werd genomen :-). Nog even een blik op de blog van vriendin Tine (http://appelzee.blogspot.com) wat me weer -dankjwel- een hart onder de riem opleverde. Zelfs op zonder-zen-zon-dagen, kan het leven mooi zijn. X

Reacties